7. Goede mobiliteit is een voorwaarde is voor een krachtige gemeente.

Bereikbaarheid van een gebied is van essentieel belang en is een voorwaarde voor een maatschappelijk en economisch gezonde leefomgeving. De VVD vindt dat we moeten blijven investeren in het (be)houden en verder verbeteren van de gemeentelijke infrastructuur. Het creƫren van fietsroutes (ZevenaarDoetinchem), het in stand houden van OV-lijnen en waar mogelijk (laten) uitbreiden draagt bij aan meer schone bereikbaarheid en verkeersveiligheid. Wij zijn voorstander van een vrijwillige verduurzaming van de Montferlandse autovloot door de laadinfrastructurele uitdagingen, en nieuwe vormen van (samen)reizen als gemeente op te pakken. Het deels thuiswerken is een vanzelfsprekendheid en moet dat ook blijven. Voor zover de Noordtak weer op de agenda gaat komen, willen we ons als VVD hier nadrukkelijk tegen uitspreken. Deze Noordtak brengt de gemeente en de omliggende gemeenten zoals deze wordt gepresenteerd enkel nadelen.